lördag 25 augusti 2007

Tomas Andersson Wji


Efter att ha bottt i Sthlm två år så upptäckte jag hur min syn på musiken jag lyssnade på ändrades. Helt plötsligt lät många låtar och artister bättre. En av dom är Tomas Andersson Wji som jag först fick höra efter jag bara hade bott några månader i Sthlm och det kändes helt ärligt inte så värst bra vid den tiden. Men när jag igår fick välja på en hysterisk The Ark-konsert och Tomas Andersson Wji så kändes det senare som ett mycket lugnare och bättre alternativ (inte för att jag har något emot The Ark, hade jättegärna velat se dom, men var Timbuktus konsert i tisdags kaosartad så tog det inte mycket tankekraft att inse att gårdagens spelning skulle bli än mer kaotisk). Så en lugn konsert på Mölleplatsen kändes helt rätt... Nåväl, åter till det jag började med, att musiken låter bättre efter sthlms-tiden. Helt plötsligt kunde jag relatera till alla låtar på ett helt annat sätt, kunde se platserna de sjunger om i mitt huvud, hur det känns att se sthlm med färska ögon som inflyttat bonde som Winnerbäck, Jocke Berg och även riktiga Sthlm:are som Tomas Andersson Wji. Intressant. Hur som helst, gårdagens konsert var otroligt bra, tack Tomas!

Förresten, Tomas Andersson Wji blev i veckan utsedd till den bäst klädda artisten i Sverige, mycket bra val!

Inga kommentarer: