onsdag 5 mars 2008

Dagens ungdom

Såg en länk hos en av mina vänner på Facebook som gick till en artikel i SvD om hur dagens unga vuxna verkar ha ett av och påläge i deras liv. Antingen är du perfekt eller så är du en nolla och det enda sättet att vara riktigt lycklig är att vara perfekt. Ha det det perfekta jobbet, huset, familjen, bilen, vännerna.... Allt detta innan the big Three Oh.

Jag har länge levt efter tanken att man kan få allt och jag tänker se till att nå mina mål. Men det kräver hårt arbete och att man är inställd på att det inte kommer hända innan man har fyllt 30, det måste få ta den tid det tar.
Mina föräldrar till exempel har precis köpt sig en ny lägenhet och skaffat de möblerna de verkligen vill ha... dom är 55 år.
Livet slutar inte efter 30 men det är jävligt svårt att greppa som 25-åring i ett samhälle där media hela tiden pumpar ut successtories om 24-åringar som tjänar miljoner.

Ingvar Kamprad blev inte miljadär på en dag...

Håll ut... vi är den förvirrade generationen som kan göra vad vi vill. Vi har bara missat att det kräver hårt arbete!

Det här är så klart min semikvalificerade analys, läs artikeln i SvD här istället... den är mycket bättre.

Inga kommentarer: