lördag 5 december 2009

Konstfacks julmarknad

Det har varit en tid med väldigt mycket att göra på jobbet för både mig och Sara så bloggandet har kommit lite i andrahand men nu ska jag försöka sätta igång igen.

Idag tog vi oss ner till Telefonplan för att gå på Konstfacks julmarknad i förhoppningen att hitta en bunt bra julklappar till nära och kära. Det skulle dock inte bli en enkel uppgift. När vi kom dit (och det var vi inte ensamma om att göra) möttes vi av en 200 meter lång kö... Bara för att ta sig in i skolan!
Det blev inte bättre av att det blåste, regnade och att vakten i dörren hade sin egna högst speciella metod; Hundra ut, hundra in. Vilket resulterade i att vi fick stå ute i regnet i 45 minuter innan vi fick komma in. Lagom roligt.

Själva julmarknaden då?
I och med att detta var första gången jag besökte Konstfack hade jag rätt höga förväntningar på vad som väntade på oss inne i värmen. Förväntningar som inte infriades för fem öre, i mina ögon var det mest krims krams. Visst, det fanns några små guldklimpar och allt var (hoppas jag) av god kvalitet men det går inte att komma undan det faktum att jag tycker det mest var tingeltangel att beskåda/köpa.

Så det var kanske inte den bästa av oskulder som togs. Kasst kösystem, inte mycket roliga saker (och en del såg jag till och med på Beckmans julmarknad... förra året) och för mycket folk.
Låång kö.

Myycket folk.
Schyssta kökshanddukar, Persbrandt, Strindberg eller Guillou?

Min fina affisch.

Inga kommentarer: