torsdag 21 januari 2010

Järnvägen i källaren

För två år sedan smög jag ner i källaren i mormor och morfars hus och fotade morfars modelljärnväg med min mobil. Då hade jag ingen riktig plan för vad jag skulle göra med bilderna men när jag kom hem och satte mig ner och tittade på dom såddes ett litet frö i huvudet på mig.

Men jag behövde fler bilder och ett halvår senare tog jag med mig Sara ner i källaren där vi avslutade det jag hade påbörjat sex månader innan.
Efter det väntade en hel del retuschande och två år senare damp fröet ner genom brevinkastet...

"Morfar & Järnvägen"
En fotobok och ett tidsdokument över morfars enorma arbete.
Här är några foton från boken.





Uppdaterat: Vill ni se fler foton i liknande anda så kolla in Jerry Niemis blogg Liten gubbe, fint och roligt!

Inga kommentarer: