måndag 22 januari 2007

Samma sak, varje gång.

Det börjar med en eller två kraftiga nysningar och efterföljs av att jag måste snyta mig några gånger... Det är egentligen det här som är den mest kritiska tidpunkten, för om jag kastar mig i säng, dricker litervis med vatten och försöker sova resten av dagen kan det gå över på en gång. Dock hände inte detta den här gången (ärligt talat, det är inte så ofta det går). Andra dagen, känner mig rätt så fräsch, tar en dusch för att övertala mig själv om att jag inte är så sjuk som jag egentligen är och jag tar dagen ungefär som vilken dag som helst... fram till ungefär fyra-femtiden då ögonen så smått börjar rinna och en liten temperaturökning uti kroppen (detta hjälps så klart med en värktablett). Lite senare på kvällen börjar de rinnande ögonen verkligen bli ett problem och det är här förkylningen når sitt klimax. Bara en sak kvarstår att göra... sova! Sova så länge det går. Vaknar upp tredje dagen för sjuk att gå till jobbet men än tillräckligt pigg för att börja röra på sig igen. Dock är det ingen bra idé att go about as normal... ta det piano och vänta ut tredje dagen är det enda rätta... och himmel och pannkaka vad tråkigt det är! Men, imorgon är jag frisk igen... och om en eller två dagar kommer hostan. Ska bli kul.

1 kommentar:

Anna Riklund sa...

Det är det här med män och förkylningar antar jag...