söndag 11 mars 2007

Sent på jobbet, igen

Söndag kväll och dags att sumera en helt galen vecka.

Har jobbat som en tok hela veckan med många sena och sega kvällar och nätter. Men kunden blev kanonnöjd så det var väl värt allt slit till slut. Så det finns inte så mycket att rapportera från den gågna veckan bortsett jobb. Men helgen blev trevlig i alla fall (trots en sent inställd göteborgsresa pga att soun blev sjuk). Tog en promenad tillsammans med min nyvunne kompis Carro igår och hennes kompis hund. Ambitionen var att vi skulle slå en lov i Pildammsparken, men då vi inte riktigt visste vart den låg så gick vi vilse och hamnade istället i ett villaområde som bäst skulle beskrivas som något skrämmande likt Lidingö och till slut nådde vi havet och Ribergborgsbadet (ribban)... så vad som var tänkt att bli en lugn promenad i en park slutade med en skön strandpromenad i den varma vårsolen. Inte så tokigt.
Men efter två och en halv timmes spatserande och en grundlig städaning av vårt kök så
däckade jag helt utmattad i sängen och sov i en och en halv timma. Bara för att vakna lagom till melodifestivalen och The Ark's underbara segertåg... good luck guys.

Och idag blev det lite jobb med ett uppdrag jag fått av min kära mor och faktiskt årets första golfträning (även den nere vid ribban) vilket var otroligt kul, jag är sjuuukt bra på golf har jag konstaterat, okej, det gick kanske inte helt rakt hela tiden men för att inte ha hållt i klubborna på tre månader och stå och daska ut 200 metersslag med järn 4:an i motvind gång på gång under i alla fall... ja, en kvart kan ju få vem som helst att må prima.

Så hamnde jag efter mycket om och men på jobbet igen och har jobbat, även om det tog emot och det tog två timmar innan jag ens började göra något så blev det ganska bra ändå... inga guldägg men det duger för måndagen.

Så nu återstår det väl bara att säga tjipp och god natt.

Tjipp och god natt!

Inga kommentarer: