tisdag 13 mars 2007

Utmaningen antagen

Kan Anna och Frida så kan bannemig jag också. Pratade med Anna om det igår och detta kan mycket väl i slutändan bli ett rafflande battle mellan våra två bloggar. So here goes...
Jag ger er... "mina små egenheter"!

1. När jag var mindra bäddade jag ALLTID sängen innan jag gick och la mig, även om den redan var bäddad så kunde jag slita upp allt och bädda om det. Allt för att få sova i en nybäddad säng.

2. När jag var ännu mindre och gick på fritids så hade vi en smal korridor där vi bokstavligt talat klättrade på väggarna.

3. Jag blev AD enbart för att kunna fortsätta stirra ut genom ett fönster hela dagarna och få betalt för det.

4. Jag lyssnade på allvar på Tomas Ledin tills jag var runt 20. Okej, killen har gjort ett par odödliga klassiker som måste spelas ett par gånger varje sommar... men hans senare grejer... alltså... ja...

5. Jag är sjukt pedantisk när det kommer till kök och badrum. Jag kan komma på mig själv stå och städa badrummet halv tre på natten för att det var lite damm i ena hörnet.. och tar jag bort det så kan jag ju lika gärna fortsätta. Märk väl att detta inte gäller resten av lägenheten, helt enkelt för att det inte glänser lite mycket.

Det här är det jag kan komma på just i skrivande stund.. men ge mig nån dag så har jag kommit på mycket mer roliga/knäppa/dråpliga saker.
Och eftersom Anna utmanade mig så utmanar jag Robert.. show us what you got man!

3 kommentarer:

Robert Pihl sa...

Du vet inte vem min mamma är hör jag? ge mig 30min.

Anna Riklund sa...

Haha, yes! Faktiskt väldigt bra punkter.

Anonym sa...

Som syster vill jag bara påpeka att städandet av badrummet mitt i natten är sant. Eftersom jag hade rummet bredvid vakade jag ofta av att det städades mitt i natten =) dock väldigt trevligt på morgonen när det glänste.