måndag 16 april 2007

Sverige är litet, mycket litet

En väldigt lustig händelse inträffade igår. Vi var ute i helgen och plåtade för ett par annonser för Öresundsbron och när väl på väg för att ta de sista bilderna för helgen så ringer fotografens lillasyster, dom pratar en stund och så lägger Caroline (fotografen) på luren och säger att det är hennes lillasysters 25-års dag idag och hon ska dit och äta födelsedagslunch.
Så jag säger att jag vet ju precis hur det är att fylla 25. Varpå Caroline säger, jaha, du är 25 du med..
Japp.
Och då berättar hon att hennes syrra bor faktiskt i göteborg och att hennes pojkvän kommer från Partille.... Åh fasen, jag kommer också från Partille svarar jag. Och efter ytterligare 15 sekunder visare det sig att hennes syster är ihop med en av mina bästa vänner från tonåren. Så efter att ha blivit övertalad en kort sekund så bestämmer vi att jag åker med till kalaset.

Väl på plats så kliver vi in och Caroline presenterar mig för hennes syster (som jag träffade en kort stund i somras) och så väntar vi på Rikard. Han slänger ett snabbt öga på mig och alla andra blir helt tysta (Caroline har förvarnat min ankomst)... han tittar sig omkring och tittar på mig igen och inser vem jag är! Helt underbart!

Efter följde en väldigt trevlig födelsedagslunch och söndagen kunde nog inte ha blivit bättre.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vet att Caroline är gift och har träffat hennes man vi flera tillfällen (jag var till och med med på bröllopet). Så det är klart att jag blev förvånad när hon kommer dragandes med en annan tjone, dessutom hem till sitt föräldrahem.

Förvåningen blev inte mindre när jag två sekunder senare insåg att tjonen var Christoffer. Han skulle inte vara där, det var helt fel. Hjärnan botade om, blip blip, och det tog ytterligare två sekunder innan jag lyckades få fram ett hej. Jag måste sett ut som världens största frågetecken.