lördag 21 juli 2007

Hej Sören, hej då Sören.

Åkte ner till Malmö i torsdags för att betala räkningar och titta på en otroligt fin Saab i Lund.
Åkte hyffsat tidigt på morgonen och jag hade lyckats få med mig allt jag skulle ha med mig... trodde jag. Ungefär i höjd med Getinge kom jag på att, oj då, nycklarna till lägenheten, dom är kvar i Göteborg. Efter lite svordomar kom jag på att jag skulle ju ändå till Lund och titta på bilen och Filip (min nya roomie) jobbar ju på Ericsson i Lund, perfekt! Ringer honom, inga problem, bara att komma och hämta nycklarna. Skönt.
Kör ner till Malmö, hämtar mina kära jobbarkompis Maja hos frisören och så åker styr vi kosan mot Lund. Hittade dit skulle inte bli några problem, jag hade ju åkt förbi bilhandlaren ett otal gånger med bussen till Göteborg, superenkelt. Det var bara det att vi inte tog samma väg som bussen, detta visade sig bli ett stort problem... vi körde vilse, totalt vilse! Men mitt i denna vilsenhet hittade vi faktiskt Ericsson så nyckelproblemet var numera inte ett problem. Men så efter ytterligare en halvtimma av irrande och efter att testat ALLA fem vägar ut från en och samma rondell (självklart var den sista den rätta) hittade vi äntligen fram!

Och där stod han, Sören! En stålgrå Saab 95 aero, så otroligt välskött, så fullutrustad och så otroligt såld!! Här hade vi snurrat runt i Lund i nära 45 minuter bara för att höra att bilhandlaren sålde skiten dagen innan och inte hade haft någon tanke på att ringa och berätta det trots att han visste att jag skulle komma i slutet av veckan... joråsåatte... tack tack!

Efter detta nederlag åkte vi in mot stan för att äta en lunch på ett av stadens hotell (Majas kära vän jobbar där) så vi fick i alla fall en god lunch i solen. Alltid något. Dagen slutade på Lilla torg där vi stötte på ett par mycket trevliga killar som visade sig spela golf så numera har jag ytterligare en golfarvän i Malmö!

Det blev rätt så bra ändå, trots att Sören nu har en annan ägare.














Sören













Hedvig och Maja

Inga kommentarer: