måndag 27 april 2009

Hotellhelg i Sthlm

Det finns faktiskt en charm i att hotella i sin egna stad, det känns genast som om man har åkt långt långt bort och så kan man låtsas att om jag var turist och vaknade upp i Sthlm så hade jag nog gått dit och sen dit och gjort det där, ätit på den där restaurangen osv. Istället satt jag på skolan och jobbade med examensprojektet i två dagar och lät Sara turista men vi hade två väldigt mysiga kvällar.

Första natten var vi på Story Hotel på Riddargatan. Ett nyöppnat litet hotell med bar och restaurang (deras innergård håller på att byggas klart och kommer bli ett schysst sommarhäng för den som vill det) och det var ett fantastiskt trevligt litet hotell med mycket snygg inredning. Tex är alla sänggavlar gamla dörrar och kommer från huset innan de byggde om.



Andra natten bodde vi på Clarion Hotel Sign vid Norra Bantorget (vi fick en hotellnatt av Saras fantastiskt snälla mamma Amie). Jag har hört mycket om hotellet och såg verkligen fram emot en natt där. Tyvärr blev det lite av en besvikelse (förmodligen mest pga mina högt ställda förväntningar) men det hade helt enkelt inte samma charm som Story och det beror nog framför allt mest på storleksskillnaderna. Men ett snyggt och modernt hotell.

Inga kommentarer: