söndag 15 november 2009

Gert x2

I senaste numret av Residence var det en artikel om Gert Wingårdhs sommarstuga. Vackra foton, snyggt hus och fantastisk utsikt.
Hela artikeln kändes dock märkligt bekant. Jag kunde svära på att jag sett den innan. När jag först fick se den på deras Facebooksida skrev jag till och med till dom och frågade om det inte var en gammal artikel de hade lagt upp (den gick upp på fb en vecka innan tidningen kom ut). Det visste dom inget om.

Men jag gav mig inte, jag visste att jag sett den innan. Jag började rota igenom mina gamla nummer av Plaza Magazine och jodå, i nummer 4 från 2008 återfinns exakt samma artikel, samma bilder, samma text.
Någon som vet hur vanligt det här är?
Att dagstidningar har samma nyheter från TT och dylikt är en sak... Men dyra magasin?
"Originalet" i Plaza.
"Kopian" i Residence.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har sett samma kök i två inredningstidningar, i den ena artikeln var det Erik och Pia som bodde där i den andra hävdade de att det var Nanne Grönvall som bodde i köket. Sedan när jag började på If i Bergshamra så upptäckte jag att exakt det köket finns i Kvänums visningsbutik här bredvid. Så kan det går!