söndag 20 maj 2007

En vacker dag

Vaknade väldigt utvilad och pigg i morse så jag kände att det var hög tid att Herr Hansby aktiverade sig på något sätt. Sagt och gjort, efter att ha dammsugit lägenheten och strykt alla kläder så begav jag mig ut med en bok och styrde mot Västra hamnen. Sprang in i min jobbarkompis som höjde ett varnande finger för nakna människor i en aldrig sinande ström, drog liknelser till Skansen och var allmänt trött på stället. Och visst, han hade rätt, det är för mycket folk i Västra hamnen, på tok för mycket. Där har vi en stor nackdel med Malmö tycker jag, det finns bara ett "coolt" ställe att hänga på när det är bra väder och det är... ta ta da... Västra hamnen!

Så jag insåg snabbt att det skulle uppstå svårigheter med att hitta en egen avskild plats att sitta och njuta av min bok. Men se människor är roliga varelser för det finns bryggor att sitta på, stentrappor och gräsplättar att befolka... och that's it! Eller det är i alla fall vad folk tror, för alla andra gör så... vad dom inte inser är att det mellan alla platser man "ska" sitta på finns det massor av stenblock som också dom fungerar som sittplats... så där satt jag, ensam, på en sten utan en människa på 30 meters avstånd och läste idébok 2 och beskådade hur folk satt som packade sillar och störde sig på att det var så mycket lite om plats... Tack Fredrik Härén!

Idag var förresten premiär för mina flip-flops (ha på sig dom ner till tvättstugan räknas inte) och när jag väl skulle gå hem märkte jag snabbt att det inte var så lyckat att gå riktigt så långt första gången... men en snabbvisit på ICA och ett plåsterinköp senare så var problemet ur världen.

Nu vankas det pannkakor!

Inga kommentarer: