fredag 29 juni 2007

Förlorad oskuld


Det finns en första gång för allting och absolut en sista gång därtill.
I tisdags förlorade jag min oskuld, jag var på mitt livs första fotbollsmatch. Malmö FF mötte Kalmar FF en varm och solig sommarkväll. Och jag kan berätta för er vänner, det var fan inte roligt!
För det första tycker jag inte om fotboll (enda anledning till att jag slog följe var för att jag blev bjuden och att det var vår chefs svensexa), för det andra är allsvenskan tråkigt och för det tredje så var det en usel match.
Det var i alla fall kul att betrakta fenomenet som sådant, MFF har ju i alla fall en livlig skara publik.

Men jag kan med gott samvete säga att detta var första och sista gången jag går på fotboll, i alla fall en allsvensk match!

(KFF vann förresten med 1-2, rätt åt MFF så dåligt som dom spelade!)

2 kommentarer:

Anna Riklund sa...

Hoho, I love you! Äntligen nån mer som har en lika apatisk inställning till fotboll som jag har!

Anonym sa...

Hääärligt att höra att det finns killar som inte är helt suckers för fotboll. Bra Christopher.. puss