torsdag 28 juni 2007

Tjock-Steffe är ute. Leve Tjock-Coffe!

Det har funnits i mina tankar under en längre tid. För varje glass jag äter, för varje kaka jag trycker i mig och alla glas vin jag njuter av tänds en varningslampa i mitt inre... tänk om jag. Nää.. inte en chans.

Men jodå!

Var på hälsokontroll förra måndagen och fick göra konditionstest, göra andra test, bli mätt och vägd... och det var här kontrollen tog en orolig vändning. Jag väger i juni 2007 77 kilo. Och när den kära hälsoinspektören frågade vad jag skulle vilja väga så sa jag "tja, runt 74"... som svar på detta fick jag "mmm... det är nog en bra vikt för dig!".

There you have it. Jag är tjock!
Numera springer herr Hansby fyra gånger i veckan och göra situps varje kväll innan jag går och lägger mig.
Idag spenderade jag mycket pengar på ett par nya löparskor också.. blir nog bra det här. Nån gång.

/Tjock-Coffe

Inga kommentarer: