måndag 24 september 2007

Mitt älskade Ålsten



Maja frågade mig i tisdags om jag vill hänga med upp till sthlm i helgen. Efter mycket tveksamheter så gav jag med mig och sa ja. Vi bestämde att vi skulle åka Majas bil (Doris) upp (vilket visade sig vara ett mycket bra val, den totala bensinkostnaden landade på 300:-/person... Miljöbil is the shit). Hur som helst, efter två dagars festande och gallej vaknade vi runt halv två i eftermiddags och bestämde att vi packar våra saker och drar ut till Bromma för att käka frukost/lunch. Jag försökte förklara hur otroligt bra Ålsten är för Maja men jag tror inte riktigt jag lyckades föra över den otroliga kärlek jag har till detta villaparadis. Men efter en mycket god baguette, lite kändisspan (Henrik Schyffert valsade in i en stor rutig flanellskjorta tillsammans med hans dotter) och lite strosande upp och ner längs Ålstensgatan tror jag Maja var lika såld som jag, det är lätt att bli det. Nej, fy, jag bara babblar. Ska gå och lägga mig nu. Den här helgen var den bästa på mycket mycket länge... tack alla som bidrog.

2 kommentarer:

kjell hansby sa...

Får väl hoppas att det är husen och miljön som inspirerar och inte att du har som ambition att axla Per Albins tyckande.

Anonym sa...

Jag gillade, som den blivande hemmafru jag är, de gigantiska trähusen med äppelträd utanför bättre men Ålsten har från och med nu en alldeles speciell plats i mitt hjärta.