tisdag 18 september 2007

Trio med Bumba, fast liksom inte.


För sissådär 12-13 år sedan så hittade vi tre helt underbara kaffekoppar från 50-talet ute i sommarstugan. Så otroligt fina och helt rätt. Tyvärr var dom bara tre. Så vi började leta lite smått efter några kompisar till dom men insåg rätt så snart att det var minsann lättare sagt än gjort. Det gick inte att få tag i några. Sedan ett par år tillbaka har det blivit ett kall i mitt liv att hitta fler. Så varje gång jag går förbi eller går in i en antikaffär/second hand så tittar jag extra noga efter våra älskade Trio. Och döm av min förvåning när jag i söndags var ute och spatserade och fotade lite så går jag förbi glasboden i Malmö och där... där i skyltfönstret står dom! Tre stycken! TRIO! Ilade dit så fort jag kunde på lunchen i måndags och spelade helt ovetandes, frågade om jag fick köpa dom fina randiga kopparna i fönstret. Fick dom löjligt billigt! Det finns nog högre makter ändå.

1 kommentar: