onsdag 17 september 2008

K-Rauta, nej tack


Det här kan mycket väl vara det sjukaste och sämsta jag sett i svensk reklamväg på länge. Jag trodde Bauhaus hade gjort den sämsta reklamen med sitt avskyvärda skådespel och det är kanske möjligt att det fortfarande är sämst. Hur som helst har K-Rauta gjort den konstigaste reklamfilmen jag har sett, vad är det dom försöker säga egentligen?! Finns det NÅGON som förstår... vad får ni för känslor när ni ser den?

P.S. Det är en lärare på Berghs som har lagt upp den på youtube, hoppas inte det är han som ligger bakom skärpet

4 kommentarer:

Anonym sa...

Eftersom du reagerat och säkert flera med dig har dom nog delvis nått sitt mål. Kommer du ihåg Kinderegg reklamen.!!!!

Hansby sa...

Jo absolut, vi snackar om den. Men samtidigt säger vi ju inget positivt om K-rauta... Det hade kanske funkat på en lågintresseprodukt som diskmedel eller tandkräm vars reklam man också kan störa sig på något enormt. Men ändå står där i butiken och glatt tar tag i en Yes eller Colgate.
Men jag kommer ju aktivt att avstå från att ens åka till K-rauta och då spelar det ingen roll hur mycket det snackas om det eftersom snacket är av negativ art. jag kommer antagligen komma ihåg K-Rautas reklam om ett år men jag kommer komma ihåg den med en vissa ryck i kräkreflexen.

Mao, inte bra för K-Rauta.

Linda Lindstedt sa...

Men för vem är den tänkt...för större delen är ju liksom på nåt vis riktad mot tonåringar...och jag får mer en känsla av alkoholreklam/non smoking generationfeeling.
Jävligt koonstig, och vadå...har de inrett med K-rauta grejer?? Jag fattar inte...det hade väl vara varit bättre om de fick en friggebod att hänga i kidsen? Blev problemet bättre av att de målade om och ställde in en furustol?

I dont get it.

Anonym sa...

Knark är bajs. Tänker jag.