onsdag 24 september 2008

Uppdaterad frisyr


Här har jag inte bloggat på jättemånga dagar och så är det bästa jag kan komma på att blogga om min nya frisyr.
Nåja, nöjd blev jag i alla fall trots att hon som klippte mig antagligen var en av de tråkigaste människor jag stött på.
Hon sa knappt ett ord på drygt en timme... och eftersom jag är svensk vågade jag inte säga nåt när de första fem tysta minuterna hade gått, tänk om jag gjorde bort mig.
Nu öppnade jag munnen och gjorde bort mig en smula i alla fall. Min lugg låg nämligen blöt och slickad ner för pannan och det hela påminde om en elak farbror som verkade i 30- och 40-talets Tyskland... vilket jag lite skämtsamt påpekade. Varpå hon tittar på mig och säger med en dryg sthlmsröst.. "Meh, asså, hur skaru hare´rå?"

Efter det sa jag inget mer, betalade och gick därifrån.

Inga kommentarer: