fredag 30 maj 2008

Var är spänningen?


Kan någon förklara för mig spänningen med Speedway?
För jag kan verkligen inte för mitt liv förstå vad tjusningen med sporten är. Är det roligt att titta på fyra våghalsar som åker runt, runt, runt, runt, runt och runt... Ska man vara impad av det?

- Du, såg du hans asgrymma kurvtagning?!
- Vilken av dom?

Alltså, hela grejen är ju en enda lång kruvtagning vid närmare eftertanke. Kanske går det ut på att utse vem som kan svänga snabbast under längst tid... och den som kör in med livet i behåll vinner.

Och vad är grejen med deras namn sen då... Vargarna, Pigorna, Morötterna, Indiepojkarna och allt vad dom heter. Är det ett desperat försök att locka till sig åskådare eller är det ett ännu desperatare försök att försöka skrämma slag i sina motståndare?
Helt ärligt känns det som om dom aldrig kommit ur sandlådan:

- Vad fula ni är!
- Höjjödudu, vi e faktiskt pijater!
- Amme, vi ä indiaaaner och indianer har hästar och pilar och sånt!
- A meh vi ha kanonej och sväd och sånt!
- Men vi... vi.... vi.... Ska vi rejsa om saken!!!?
- Game onn!

Nej, jag kommer nog aldrig förstå mig på Speedway. Sorry alla anhängare.

Inga kommentarer: