onsdag 16 juli 2008

I dessa tider

Jag har gått och blivit förkyld. Hur bra är det på en skala egentligen?
Imorgon åker jag och Sara på semester, vi åker först till Lysekil och sedan till Varberg via ett kort stopp i Trollhättan. Är det då smart att ligga och snörvla dagen innan man ska vara borta i tre veckor?
Förmodligen inte. Det finns tusen saker att göra; det ska tvättas (vilket jag faktiskt gör nu), det ska packas, det ska ses över vad vi ska ha med oss för grejer, vilka DVD-filmer ska vi ha med oss, ska vi ta med oss nåt spel om det blir en lika kass sommar som förra året och i så fall vilka spel, får inte glömma iPoden, städa här hemma, vattna blommorna hos grannen... Ja som sagt, det finns massor att ta tag i.

Och här ligger jag, förkyld och har inte ens ätit någon frukost trots att klockan är lite över elva.
Det där med tajming är tydligen inte min grej.

Inga kommentarer: