måndag 10 augusti 2009

Fiskeotur

Jag har aldrig i mitt liv lyckats fånga en enda fisk (om man inte räknar med fiskarna i mitt akvarium när jag var liten). Igår blev det ändring på det.
Saras morbror Bill tog med oss ut i båten tillsammans med sin dotterdotter Alice för att fiska makrill.
Alice fick börja men fick inget mer än brännmaneter och när jag motvilligt tog över tog det inte en lång stund innan det nappade. Tyvärr var det en fjärsing som för er som inte vet (jag visste inte förrän igår) så har fjärsingen en tagg på ryggen man ska akta sig för så den åkte i igen.
Så min första fångst var en skitfisk. Men hellre en skitfisk än ingen alls.

Sara som skötte kameran blev så exalterad över min fångst att hon i stundens hetta helt glömde att ta ett foto på den. Kanske lika bra det.
Bill och Sara.

Alice.

Vacker kväll.

Alice vid spakarna med en högst egen stil.

Inga kommentarer: