torsdag 28 december 2006

Nu var det äntligen dags!




När jag föddes fick jag en flaska portvin av en kompis till mamma och pappa som jag skulle dricka på min 18-årsdag. Men när så min 18-årsdag kom kände jag att det var lite onödigt att dricka den då vin inte var det godaste jag visste, plus att vi var på väg ner till Schweiz för att fira millenieskiftet så att ta med sig flaskan var inte att tänka på. Så jag sköt på det några år... Till i år. Varför just i år? Det är snart min 25-årsdag (imorgon), jag har fått nytt jobb och det var sista julen i huset i Sävedalen... med andra ord dags att fira! Själva öppningen var ganska dramatisk, korken var ju allt annat än färsk så halva åkte ner i vinet men efter att ha silat vinet så kunde vi alla åtnjuta vinet och det var fasligt gott! I början lite smak av caramel för att sedan gå över till lakrits. Oh så gott det var. Vi drack upp halva flaskan och resten sparade vi till nyårsafton. Återstår att se om det smakar lika bra då.

Inga kommentarer: