onsdag 10 oktober 2007

Idiella musikdödare

På min väg hem från jobbet möter jag säkert 8 personer som står med sina fula pärmar och vill att jag ska skänka pengar till gud vet vad.
Jag har dock ett vattentätt försvar mot dessa människor, min iPod (är det soligt har jag även mina iskalla solbrillor på), fungerar varje gång!
Men idag, när jag som bäst gick och njöt av min egna lugna musikstund på väg hem hoppar det fram en tjej (en sån med en ful pärm) och börjar röra på läpparna... Jaha, hon pratar med mig. Ser hon inte att jag lyssnar på musik? Förstår hon inte att jag inte vill prata med någon, att jag kanske inte vill bli störd? Det är ingen hörapparat jag har i örat.. DET ÄR MINA IPOD-LURAR.. dumma människa.

Jag skakade på huvudet och sneglade ner på hennes (fula) pärm och fick se att hon kom från Individuell Människohjälp. Då tog jag av mig min ena hörlur och sa att jag faktiskt redan skänker pengar till dom.
-Tack så mycket. Sa hon.
Jag vände mig om och tryckte in hörluren igen och gick hem. Dumma människa.

Inga kommentarer: