onsdag 24 oktober 2007

Paprika tur och retur

En tanke som har slagit mig lite då och då det senaste året är varför det ALLTID ska vara paprika och rödlök i allting numera?!
Idag var jag och åt på Johan P (som jag ofta gör) och beställde in fricasse med ris och kokossås, vilket var jättegott förutom det faktum att det var fullt med små paprikabitar! Så när servetrisen kom för att hämta våra tallrikar hade jag gjort en fin liten gulrödgrön hög som fyllde en tredjedel av tallriken. Sa att allt utom paprikan smakade delikat.

Och rödlök, så fort du ska ha en macka eller en sallad så sitter jag där och plockar rödlök i en kvart innan jag ens kan börja äta. Är det verkligen så många som gillar paprika och rödlök?!
Skulle kunna addera torkade tomater till den här listan också.

Snälla restauranger, caféer och alla möjliga serveringar. Kom på något nytt att stoppa i maten. Visst, det är färgglatt och ser trevligt ut men jag vill börja äta min mat när jag får den och inte efter tio minuter av plock och pill. Jag är för gammal för sånt.
Eller så börjar jag helt enkelt fråga varje gång jag beställer något (även om det så är en glass på pressbyrån) om det innehåller något av ovanstående smaksenastioner.

Nej till paprika och rödlök! NU!

1 kommentar:

Anonym sa...

kan förstå om det blir krångligt i vissa maträtter, men till en sallad. Kan du inte bara be om en utan paprika? Så kan ju du börja äta när alla andra gör det också =)

Förresten, så har jag gått över till andra sidan... paprika är gott!