onsdag 16 januari 2008

Förföljd av otur

Det är riktigt varmt i Malmö idag och med riktigt varmt menas att det är riktigt varmt för att vara januari. Vet inte om jag ska vara glad eller rädd.... hur som helst är det skönt.

Men men, kanske ska ta och följa upp bilköpandetankarna. Min kära vän Sara fick sin otroligt snälla mamma att åka från Helsingborg och skjutsa oss ut till Dalby (det är så litet att det knappt finns mina vänner, men så är det på landet). Vi kom i alla fall fram och vi kliver in hos bilhandlaren och upptäcker att bilen är SÅLD... andra gången det händer, så otroligt typiskt och så otroligt jobbigt. Upptäckte dock att det fanns en annan väldigt trevligt 9-5 kombi i hallen och började genast fingra på den. Fick ut och provköra och jag fullkomligt äälskar den!

Men sen börjar ju kommentarerna hagla från höger och vänster att det är fjantigt att köra kombi när man är 26, det är för dyrt, vänta till våren etc. Så jag la ner det helt enkelt, väntar i några månader och håller koll varje dag efter något lika bra som "Den lilla solstrålen".

Det coola med kombin är att den förre ägaren var med i en reklamfilm för Saab där han parasailar (kan inte det svenska ordet) bakom en Saab 9-5. Bara det tyckte jag var ett skäl att köpa den men nä då.
Så nu ska här sparas pengar och så fort jag ser en bra bil köper jag med EN gång... tredje gången gillt!

1 kommentar:

Pop-Sara sa...

Stackars Stoffe... men du vet att vi har rätt. ;) Jag hjälper dig hitta en annan solstråle!